Concept Storm 2017-01-02T12:19:58+00:00

Concept Storm

logo-full

Wat was de aanleiding?
Er zijn heel veel mensen met ideeën. Zij verzinnen aan de lopende band nieuwe concepten voor nieuwe bedrijven, business modellen, apps, games of nieuwe producten/diensten. Vaak ontbreekt het hen aan tijd, geld, de juiste inzichten, expertise en een netwerk maar in bijna alle gevallen: daadkracht!

Wij verzinnen zelf aan de lopende band nieuwe concepten en kennen heel veel mensen die hetzelfde willen. En er was nog geen praktisch concept om concepten te vermarkten!

Wat was de aanpak?

Doordat wij voor onze eigen concepten altijd onderzoeken of het levensvatbaar is hebben wij een versneld marktonderzoek ontwikkeld gericht op de volgende gebieden:

  • Zoekt de doelgroep naar de nieuwe oplossing?
  • Praat de doelgroep over onderwerpen waarvoor de nieuwe oplossing kan werken?
  • Kunnen profielen gevonden van de doelgroep?
  • Heeft de doelgroep specifieke interessegebieden die verwijzen naar de nieuwe oplossing?

Vier keer een ja? Dan kunnen we morgen beginnen!

Met Concept Storm gaan wij samen met jouw ideeën aan de slag:

  1. Eerst gaan we het concept finetunen (met in de meeste gevallen een twist van ons) en omschrijven
  2. Daarna onderzoeken wij of er ook echt een markt voor is
  3. Dan pluggen wij het concept voor een aantal maanden om de levensvatbaarheid te testen (het is immers een veronderstelling dat wij denken dat het werkt maar de praktijk moet natuurlijk uitwijzen of dat ook daadwerkelijk zo is)
  4. Bij succes maken we er (samen) een echte start-up van, zoeken een externe investeerder of verkopen het concept door aan een andere partij

Wat is het resultaat (tot nu toe)?
Via Concept Storms zijn de volgende concepten al ontstaan: Concept Storm zelf(!), Butler On Demand, Social Dream Deal, Skien.nl, Benchmark.social en Kickstart Your Social Media. Wij zoeken altijd nieuwe partners voor InnoLinQ om voldoende middelen te hebben (tijd, geld, expertise, netwerk, daadkracht, etc) en mensen met ideeën.

Partner worden?