BidChatBuy 2017-08-19T22:51:22+00:00

BidChatBuy

Wat was de aanleiding?

In 2013 kwamen wij in contact met een ondernemer (Mischa van der Klei) die de website van www.telangtekoop.nl wilde versnellen via social media. Dat concept was gericht op de verkoop van vastgoedobjecten die ‘te lang te koop’ stonden. De naam werkte niet mee qua marketing omdat het gevoel ontstond dat er ‘dan wel iets mee moest zijn’.

Wat was de aanpak?

In een conceptstormsessie hebben wij onze ervaringen gedeeld van bedrijven die wij tegenkwamen en de uitdagingen die zij dagelijks meemaakten. Een wezenlijk probleem blijken de restvoorraden te zijn. Het geld voor de aanschaf was al uitgegeven, de producten staan in de weg, nieuwe en betere versies konden niet worden gekocht en er was nog geen platform die hier een oplossing voor biedt. Het idee voor BidChatBuy ontstond in de beleving dat we vraag en aanbod bij elkaar kunnen brengen door aangeboden restvoorraden direct bij potentiƫle kopers aan te bieden.

Wat is het resultaat (tot nu toe)?

Per juli 2017 staat BidChatBuy live en is alleen opengesteld voor Business-2-Business. In later stadium volgt een Business-2-Consumer variant.

Over de partner

Type: